S-a lansat ReDesign Crafts – primul concurs care caută meșteșuguri modernizate cu designer
The Institute și ING au lansat concursul ReDesign Crafts cu ocazia ultimei ediții Romanian Design Week pentru a identifica noi proiecte ce își propun să revitalizeze meșteșugurile naționale prin design contemporan.
Juriul este prezidat de Vintilă Mihăilescu, iar premiile se ridică la valoarea totală de 20.000 euro.
ReDesign Crafts este un proiect The Institute și ING România, prezentat prima dată în cadrul spațiului central Romanian Design Week 2017, care își propune să evidențieze importanța revitalizării patrimoniului imaterial, dar și potențialul ascuns al revalorizării tradiţiilor şi meșteșugurilor prin design contemporan.
Acesta a reunit șase inițiative de succes, din dorința de a dovedi că dialogul între meșteșuguri și design se traduce cel mai ușor prin creativitate.
Meșteshukar ButiQ, Deltacraft, Patzaikin, KrafMade, Honest Goods, Batem fierul la conac! și poveștile din spatele acestor proiecte au fost o dovadă evidentă a valorii pe care astfel de colaborări o pot aduce atât din punct de vedere cultural, antropologic, cât și economic.
Concursul ReDesign Crafts este o continuare firească a acestui demers, din dorința de a susține designerii, meșterii, organizațiile sau antreprenorii care își doresc să lanseze noi produse care reușesc să integreze într-un mod creativ meșteșuguri tradiționale și inovație în produse de design contemporan.
Detalii despre concurs
Ȋnscrierea ȋn competiție se poate face până pe 10 septembrie și presupune trimiterea unor propuneri pentru realizarea unor obiecte de design și produse decorative, prin completarea formularului de înscriere. Cele mai bune proiecte vor fi premiate și realizate, cu ajutorul unor premii în valoare de 20.000 de euro, oferite de către ING România.
Produsele propuse trebuie să aducă împreună designul contemporan și tradiția meşteşugului local. Acestea pot fi ustensile și familii de obiecte, vase pentru gătit, produse tableware, corpuri de iluminat, țesături, textile, decorațiuni, accesorii, obiecte versatile prin care se subliniază procesul, experimentul și relația design‐meşteșug.
Proiectele înscrise în competiție vor fi jurizate de: Vintilă Mihăilescu – președintele juriului, autor, publicist, psihosociolog și antropolog cultural român, Iosefina Frolu – Director Corporate Communication ING România, Andrei Borțun – CEO The Institute, Mihai Gurei – Creative Director și Owner Intro, Mihnea Ghilduș – inițiatorul Dizainăr. Juriul va acorda maximum 4 premii, în sumă totală de 20.000 euro, ce vor acoperi atât producția prototipului, cât și dezvoltarea unei serii de minimum 50 de obiecte.
Criteriile care vor fi avute ȋn vedere ȋn evaluarea proiectelor sunt: originalitatea (caracterul inovator al propunerii și designul propus), relevanța, fezabilitatea (abordarea realistă a bugetului și posibilitatea de implementare a proiectului propus ȋn limitele de buget impuse și a detalierii bugetului), funcționalitate în raport cu materiale locale, realizare conform cu tehnici tradiționale la alegere, multifuncționalitate, versatilitate, ergonomie.
Mai multe detalii despre regulamentul și brief-ul concursului găsiți aici: www.institute.ro/redesigncrafts.
The Institute promovează industriile creative din România, urmărind să contribuie la modernizarea României. The Institute inițiază și organizează evenimente de 18 ani și a construit o comunitate ce reunește antreprenori, profesioniști și publicul industrilor creative din România. Prin tot ceea ce face, contribuie la construirea unei infrastructuri puternice pentru dezvoltarea antreprenoriatului creativ în țară, crește și diversifică audiența atelierelor, designerilor, micilor afaceri, agențiilor și manufacturilor, promovează antreprenorii și profesioniștii creativi pe plan național și internațional. Pentru mai multe informaţii, vă rugăm accesaţi institute.ro, facebook.com/Institute.ro
ING România este parte a ING Group, instituţie financiară internaţională globală, care oferă servicii bancare unui număr de peste 34 de milioane de clienţi individuali, companii sau instituţii din peste 40 de ţări. Înființată în 1994, ING România este în prezent o bancă universală, oferind produse și servicii tuturor categoriilor de clienți – companii mari și mici, instituții financiare, mici antreprenori și persoane fizice.
Misiunea ING este aceea de a-i susţine pe oameni să fie cu un pas înainte, în viaţă şi în afaceri.
Pentru mai multe detalii, contactați
Silvia Jalea, ING Romania
Senior Corporate Communication Specialist
T: 021 209 30 76; M: 0745 509 822;
Sorina Topceanu, The Institute
M: 0728 300 564;
0 Comentarii
Nicio persoana nu si-a spus parerea despre acest articol.